måndag 28 november 2011

Älskling, du luktar ätbart

En av mina vänner, vars fru också hon har en förkärlek till parfym, har en, om än skämtsam, teori om mäns förhållande till sina respektives parfymer. Han menar att män gillar när deras partner doftar som deras favoritsötsak. Sin teori baserar han lite löst på det som händer inom honom när hans fru har sprayat på sig Lolita Lempicka, en doft som luktar vanilj, viol och anis. Min väns favoritgodis är violtabletter och lakrits. Helt logiskt kan tyckas.

Älskar din partner lussekatter? Testa Safran Troublant från L'Artisan Parfumeur

Nu har jag inte testat denna tes på min egen make, då jag ännu inte hittat den perfekta kanelbulleparfymen. Det ska sägas att han däremot går igång på vaniljdofter. Med vännens teori i minnet och vetskapen om min egen makes svaghet för glass kan jag känna att det kanske ligger något i den där teorin. Han borde bli överförtjust när han luktar på mig i dag då jag luktar lussekatt vilket är ytterligare något som ligger maken varmt om hjärtat. Dessutom kan jag dra mig till minnes att den parfym jag föredrar på maken är ganska fullspäckad med kardemumma, och jag älskar kardemumma. Vad tror ni? Ligger det något i vännens teori? Den förutsätter kanske att vi människor är lite enkelspåriga vad gäller parfympreferens hos partnern, kan det vara så enkelt, så provocerande? Nu använder inte jag parfym för att i första hand behaga någon annan men det är klart att det är trevligt när folk tycker att jag luktar gott.

3 kommentarer:

  1. Jaha...då får jag väl hitta en kaffedoft, en doft av kantareller eller varför inte bruna bönor med fläsk...:)))

    SvaraRadera
  2. sötsak var det ja.....kexchokladdoft?

    SvaraRadera
  3. Tessan! Det finns flera chokladdofter på marknaden, bl.a en som heter Serendipitous från Serendipity 3. Finns att hitta på www.luckyscent.com. Annars kanske Angel passar? Finns på bl.a Kicks, har skrivit om den här på bloggen.

    SvaraRadera