torsdag 23 augusti 2012

Queens of Pop (and perfume)?

Äntligen har Lady Gaga släppt en parfym! Det var väl alltid bara en tidsfråga. Eftersom hennes största motståndare om titeln "Queen of Pop", Madonna, släppte sin egen parfym redan i våras, var det inte svårt att räkna ut att Gaga skulle komma näst. För en gångs skull är jag faktiskt ganska exhalterad över en kändisparfym, och just den här kändisen är ju fullständigt enorm.

Precis som med Madonnas doft verkar den riktigt lovande; den öppnar med aprikos och saffran, hjärtat är uppbyggt av jasmin, orkidé och belladonna (som är supergiftig, bara en sådan sak!) och basen består av honung och rökelse. Flaskan är skitsnyggt syndig i svart och guld, den påminner om en mycket exklusiv frökapsel, rund och len. Madonnas flaska är platt, kantig och i vitt och guld, inte lika effektiv i min mening. Jag har länge tänkt skriva om den sistnämnda, och det kommer. Först måste jag leta upp mitt närmaste Åhléns där Gagas doft börjar säljas exklusivt den 29/8. Hurra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar