onsdag 7 mars 2012

Oparfymerad

Det var lite stressigt här i morse, alla skulle iväg samtidigt och jag skulle på utbildning vilket innebar bilfärd till skillnad mot min vanliga promenad. Jag hade funderat lite över vad jag skulle ha för någon parfym och kommit fram till att det behövde vara något diskret, men något hände väl precis innan jag skulle gå och hoppsan, jag gick visst hemifrån helt utan parfym på kroppen. Det händer inte. Aldrig en vardag och aldrig när jag ska iväg. Det har hänt att vi har fått vända bilden för att jag har glömt att parfymera mig (senast julafton), men det är bara i extremt stressiga fall. I dag fick jag snällt nöja mig med kroppslotion på benen eftersom jag inte hann smörja hela mig, och en icke beskrivningsbar deodoft. Det kändes sådär.

Jag kunde åtminstone trösta mig med att jag skulle till staun (som vi säger med våra sydsvenska diftonger) efter utbildningen och kanske kunde jag få tid att spraya på mig något senare. Jag försökte t.o.m. vända det till något positivt, för utan parfym på mig kunde jag ju faktiskt prova på huden för en gångs skull. Som vanligt hade inte mycket hänt på nyhetsfronten i Den Lokala Skönhetsbutiken, men jag testade ett par halvnya dofter som jag aldrig har provat på huden tidigare. Calvin Klein Beauty måste vara det trevligaste som har kommit från det huset på flera år, om man bortser från deras fantastiskt sköna underkläder. Det är inget som är spännande med doften, men det är en trevlig, välgjord vardagsdoft, kanske för oss som inte är tonåringar och vill lukta godis. Jag blir alltid så väldigt glad när det kommer ut nya dofter som inte luktar übersöt fruktcocktail, något jag upplever är det allra, allra vanligaste nu för tiden. Helst vill jag älska alla nya dofter som inte luktar kanderad frukt och kola och sockervadd, kanske är det därför jag gillar Beauty. Den lovar en massa återhållssamma vita blommor; jasmin, liljor och så kryddor och trä, och jag gillar det, men jag älskar det inte. Väl värd att testa däremot.

På högerhanden testade jag Sensuous Nude från Estee Lauder som det väl inte var några fel alls på, men jag är så pass oerhört förtjust i vanliga Sensuous från samma hus och märker att jag jämför de båda. Nude saknar patchoulin i basen som finns i originalet, den känns lättare och enklare, fräschare trots vaniljen i basen. Öppningen är också väldigt frisk och fräsch, men den gör inte mycket för mig och min näsa. Det är som alltid en väldigt välgjord parfym, kvalitet är ett ledord som alltid kan förknippas med Estee Lauders parfymer. Det kanske är mandarinerna och begamotten i öppningen som stör mig, eller så bleknar den helt enkelt p.g.a det faktum att jag har en annan parfym på min vänstra hand. Jag måste nog återbesöka den här.



Avslutningsvis måste jag fira lite stilla på min kammare att bloggen har över 2000 träffar på mindre än fem månader. Hurra för mig och min parfymfetish! Hurra för alla parfymälskare som har hittat hit och läser! Spread the word så vi får fler allierade. Vackra dofter gör livet lite bättre, så det så.

2 kommentarer:

  1. Åh! En ny Calvin Klein!! Jag är ju som du vet, till skillnad från dig, ett stort fan! Måste sniffas på snarast! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Den är riktigt fin faktiskt. Det har kommit en annan ny som heter typ Shock! och som finns i dam såväl som herrvariant. Det var för mycket neonbokstäver på flaskan, så jag brydde mig inte om att lukta på den...

    SvaraRadera