lördag 14 januari 2012

Dagens Doft - Serendipitous/Serendipity 3

Det grämer mig oerhört att jag helt och hållet glömde bort att besöka chocoholikens paradis Serendipity 3 när jag var i New York. Jag antar att jag får ta det nästa gång, tillsammans med ett besök i Brooklyn och CB I Hate Perfume samt Top of the Rock som är Rockefeller Centers utsiktsplats. Det lär dröja många år innan jag kommer till NYC igen, så under tiden jag längtar efter ett besök i chokladhimlen får jag nöja mig med dagens doft.

Jag luktar nämligen choklad i dag. Självklart ska ett etablissemang som har gjort sig ett namn på sina desserter och chokladdrycker, varma som kalla, ge ut en parfym som luktar choklad. Allt annat hade varit galenskap. Kan tyckas att det är galenskap att vilja gå runt och dofta som en rykande kopp varm choklad med grädde på, särskilt när man som jag går på en späkande soppdiet. Au contraire mes amis, det fungerar alldeles utmärkt. Serendipitous doftar som en riktigt söt mugg varm choklad, på huden är kakaon tydlig men då den är uppblandad med vanilj blir det mer som Marabous mjölkchoklad än den sträva 80-procentiga varianten. Mycket mer är det inte att säga om den här doften. Den håller vad den lovar, den är okomplicerad och utvecklas så gott som ingenting på min hud. Hållbarheten på huden är sisådär, men då doften i sig är så väldigt oförarglig fungerar det bra att gå loss och spraya på ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar