lördag 19 januari 2013

Lite nytt under solen

Oj vilken latmask jag har varit! Jag har tagit min långa vinterledighet bokstavligt och det har uppenbarligen inneburit att både näsan och tangentfingrarna har tagit ledigt.

I dag tog jag mig en sväng i den lilla staden så näsan fick smaka på lite nytt. Rochas har hittat på lite nytt, något som alla brukare av damtidningar säkert inte har undgått då reklamen förekommer flitigt i den typen av media. Jag testade Eau Sensuelle på huden, mest för det suggestiva namnets skull, och den sitter fint som snus på huden. Inte så värst sensuell, men för att vara en så pass lätt och luftig kreation har den en skön tyngd i basen som gjorde mig nyfiken nog att spraya den på handleden. Jag sniffade också på Les Cascades des Rochas, vilken är den parfym som syns på reklam i en massa tidningar, men den luktade Coca Cola så jag ville inte prova på huden.

I morgon utlovas en liten krönika om en av 60-talets ikoniska dofter.

På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar