onsdag 16 maj 2012

Det Stora Doftprojektet

Det är dumt att bli sjuk ofta. Jag blir sjuk ofta, det har delvis att göra med mitt superdefekta immunförsvar och dels med det faktum att jag umgås med små bacillhärdar på jobbet dagarna i ända. Förutom att lönen blir mindre och det allmänt jävliga med att vara sjuk jämt, så innebär det att jag går och fnular och funderar mest hela tiden. Åtminstone när jag är för trött för att läsa, titta på TV eller blogga och för pigg för att sova hela dagen.


Nu har jag fnulat mig fram till att jag kanske skulle göra ett litet (eller stort egentligen) projekt här på bloggen. Det är ju så att jag har samlat på mig ett hundratal med små parfymprover under årens lopp, och jag har märkt att de liksom bara glöms bort i sin lilla påse efter att jag har provat på huden, sniffat och analyserat. Det känns oerhört orättvist och tråkigt, för ofta har de där små proverna rest halvvägs över jorden och även kostat litegrann. Nu har jag bestämt mig för att plocka ett litet rör från påsen varje eller varannan dag, applicera, analysera och självklart blogga. Det kommer garanterat att roa mig, hoppas jag slipper sitta ensam med min glädje. Watch this space!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar